pergamen

Maso


Důvodem, proč některým maso nechutná,

může být jeho úprava, kvalita či problém ho strávit.

Typ masa

Čím světlejší, tím méně výživné a čím tmavší tím hodně výživnější. Čím prorostlejší tím více nabídne tělu regeneraci a pohon mozku, srdci, plicím a játrům.

Ryby jsou skvělá věc, když jíte sladkovodní, protože na to máme přizpůsobené naše vnitrozemské trávení.

Vepřové dokáže doplnit nejširší počet látek pro regeneraci a tvorbu buněk v lidském těle. Vepřový bok (bůček) je výborný při zkouškách, testech, učení se, atd. Ne však každý den, stačí jednou za 4 dny. Krkovice dodává pohon při výletech a námaze.

Kuře (ne z obchodu) je výborný pokrm při velmi lehkém fyzickém záběru. Nic víc z něj nedostanete. Slepice při rychlé nutnosti zregenerovat tělo při nebo po nemoci.

Skopové pro posílení srdce.

Králík není moc výživný pro člověka, pro vlka a lišku velmi.

Hovězí pro fyzickou sílu a kvalitu trávení.

Nejdokonalejší je zvěřina. Není potřeba jíst ji často, postačí jednou za 4 měsíce, častěji pouze když jste těžce nemocní. Ta dělá zázraky. 

Kvalita tkáně masa

Na prvním místě je chlazené, pak mražené. Je dobré maso tzv. naenzymovat. Tzn. nechat ho alespoň do druhého dne na talíři rozbalené (bez jakýchkoliv ochraných obalů) v lednici a klidně ho občas obrátit. Takto může být i několik dnů. Maso má vonět a ne aby to bylo nulové aroma. Tím získáte výživné látky pro tělo. Dobré je kosti odřezat, udělat z nich vývar, který si můžete dát do mrazáku a kdykoliv použít dle potřeby. A maso nechat enzymovat v lednici.

Struktura

Libové vs prorostlé. Nu... Co doopravdy každý snese. Jak bylo řečeno: čím prorostlejší tím lepší a pro tělo výhodnější.

Úprava masa

Nařezat, namlátit a dát smažit na sádlo na pánev. Nebo nechat v celku a šupity s tím do hrnce či papiňáku (Papinův hrnec) s kořenovou zeleninou a potřebným kořením. Nebo pečení, pokud není maso prorostlé, tak to chce hodně špeku - nejlépe prošpikovat.

Smažení: nejdříve dlouho smažit pouze na sádle bez čehokoli (hlavně bez koření a soli). Vysmažit a až na konci dát koření a sůl a dál to, co chcete dalšího přidat (cibuli,...)

Plátky masa smažte vždy nějakou dobu z jedné strany a pak obrátit a zase smažit nějakou dobu a zase obrátit. Takto tak dlouho, dokud na horní straně, na kterou vidíte, se neobjeví čirá masová šťáva (zmizí částečky krve). Následně okořenit, osolit a obrátit, ať se koření smaží s danou stranou masa a znovu horní část okořenit, osolit a obrátit a opět krátce smažit. A jest bašta připravená.

P.s. Jsou lepší širší plátky masa (krájet 4 cm, naklepat na 2 cm i 3 cm jsou dobré). Plotna musí být na pořádný výkon a pánev rozpálená, když dáváte masko (nejdříve rozehřát pánev a pak dát sádlo, kterého je lepší dát víc - pak je maso křupavoučké, tzn. aby sádlo bylo po celé pánvi a cca 0,5 cm). Maso pustí "vodu" a tu musíte nechat smažením vypařit (nejvíce se to stane u kousků masa - na čínu, atd.). A nenechte se zmást časem smažení - trochu to trvá, ale masko je jako dortíček!

Problém strávit maso

Opomeneme-li zdravotní problémy a vezmeme jen v potaz těžkost po masitém jídle, tak dojdeme k závěru, že je tělo vyčerpané a nemá dostatečné látky na jeho rozklad a zpracování, natož pořádnou opravu buněk. V tomto případě je důležité začít baštit různé druhy vitamínu B (B-komplex nefunguje).

Trápí-li Vás zdravotní problémy typu poničení žaludku atd., tak to prosím řešte, dokud je to ještě možné řešit.

 


Publikovano
Poslední změna: Středa 18. červenec 2018

V této rubrice zatím nejsou žádné článkyV rubrice nejsou žádné další články


Zpět do rubriky

drop
pergamen

Mohlo by Vás zajímat...







e-obsah